Fra førstkommende show vil alle ponnier som får tildelt Gull, uansett plassering i klassen/på showet, være kvalifisert til årets showfinale 2026. Dette har hele tiden vært praktisert hos føll, men vil fra i år også gjelde for junior- og seniorklasser.
Vi vil dele ut "BIR"/Best i rasen junior og senior som normalt på alle show ut året, men det vil være oppnådd Gull som er finalekvalifiserende. Fra 01.01.2027 faller tittelen og rosetten "Best i rasen" på ordinære show bort, og vil kun være forbeholdt showfinalene i fremtiden.
- Styret

|